Ervaar waar
school groot
in kan zijn

OUDERS KIEZEN VOOR WETENSCHAP

Onderzoek wie je bent, ontwikkel je talent

Dat is waar OBS de Start als wetenschapsschool voor staat. Wij behalen al jaren bovengemiddelde onderwijsresultaten en zijn als moderne kleine basisschool als geen ander in staat om af te stemmen op de onderwijsbehoefte van iedere leerling. Wij zorgen voor een goede basis en hebben daarnaast binnen de projecten

aandacht voor het ontwikkelen van een onderzoekende houding en het prikkelen van de nieuwsgierigheid van de leerling. In de relatief kleine groepen wordt iedere leerling als persoon ook echt gezien en is er veel aandacht voor het welbevinden van de leerlingen. Onderzoeken of onze school ook bij uw kind past? Maak een afspraak met Agnes Coolen (directeur).

OUDERS ONTDEKKEN KLEINSCHALIG ONDERWIJS OP OBS DE START

Onderwijs in kleine groepen

Grootschalig onderwijs op een basisschool in een naburige gemeente zal tenslotte niet voor elk kind de meest passende keuze zijn. Door de kleinschaligheid op OBS de Start wordt uw kind echt gezien en gekend. De leerkrachten kennen alle kinderen en de kinderen kennen alle leerkrachten. Dat geeft een groot gevoel van veiligheid en vertrouwen.

De Moer altijd dichtbij

Dorpskern De Moer ligt centraal ten opzichte van Tilburg Reeshof, Dongen, Kaatsheuvel en Loon op Zand. De school is met de auto of fiets in slechts 15 minuten te bereiken. Rust en ruimte voor uw kind om te ontwikkelen in een fijne geborgen setting ligt dus binnen handbereik.

Bekijk hier het jeugdjournaal met OBS de Start:

Opname van het jeugdjournaal OBS de Start

‘Een groot voordeel van combinatieklassen is dat de kinderen leren om met kinderen van verschillende leeftijden te spelen en samen te werken.’

Rob, vader van Liva

‘Wat wij heel fijn vinden aan deze school is dat we veel aandacht krijgen van de juf als we iets niet begrijpen, en dat kinderen die het al beter snappen dan al verder mogen met de volgende opdrachten.’

Veerle & Janne groep 7 en 8

‘Het is zo fijn dat onze kinderen, maar ook wij als ouders, ons vanaf dag 1 zo ontzettend welkom hebben gevoeld!’

Ingrid, moeder van Mels en Meke

OBS de Start is onderdeel van Stichting Bravoo